0
شناسایی و از بین بردن حشرات خانگی و موذی

شناسایی و از بین بردن حشرات خانگی و موذی

سه شنبه 18 آبان 1400
| 9192

حشرات خانگی و موذی

حشرات خانگی و موذی بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند در عین حال که چندش آور باشند، باعث ایجاد مزاحمت های بسیار زیادی هم باشند. به همین منظور نیاز است تا این حشرات خانگی و موذی را در وهله نخست شناخت و سپس برای از بین بردن هر یک از آن ها دست به کار شد تا بتوانیم با استفاده از راه های موجود آن را یکی پس از دیگری از میان برداریم.
بنابراین در ادامه مطلب در ابتدا به ارائه توضیحاتی در خصوص شناسایی مهمترین حشرات خانگی و موذی پرداخته می شود و سپس برای راه های مبارزه با آن ها توضیحاتی داده می شود تا با اعمال هر یک از این راهکارهای پیشگیرانه بتوانید برای همیشه از شر این حشرات خانگی چندش آور خلاص شوید. پس با ما همراه باشید تا شما را در این حوزه راهنمایی کنیم.

آشنایی با یک سری از حشرات خانگی

در این بخش به معرفی چندین حشرات خانگی می پردازیم تا با همگی این حشرات خانگی و موذی آشنا گردید تا در ادامه پس از راه های مبارزه ای که با این حشرات خانگی ارائه می گردد، بتوانید پس از شناسایی این حشرات رو به اعمال راه های مبارزه با آن ها آورید تا بتوانید با وجود هر یک از آن ها خداحافظی کنید. از جمله این حشرات خانگی و موذی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مورچه ها

شاید آشناترین حشره خانگی که همه ما با آن مواجه گشته ایم، مورچه ها باشند. هر چند که گونه های مختلفی از مورچه ها وجود دارند ولی در کل این گونه از حشرات چندان تهدید جدی به شمار نمی آیند با این حال می بایست به منظور رعایت نکات بهداشتی و خلاص شدن از آن ها به فکر راه و چاره ای برای آن ها بود.
 
مورچه

2- سوسک ها

از دیگر حشرات خانگی، سوسک ها می باشند که این گونه از حشرات نیز گونه های متفاوتی را شامل می شوند. شکل و رنگ هر یک از آن ها با دیگر گونه های دیگر متفاوت می باشد که همین مهمترین راه شناخت آن ها از یکدیگر می باشد.
 
سوسک

3- هزارپا

هزارپا ها که معمولا در فصل بهار و تابستان رویت می شوند، از دیگر حشرات خانگی و موذی به شمار می آیند که می توانند بسیار خطرناک باشند. به محض دیدن آن ها می بایست خیلی زود مراتب را به جهت از بین بردن آن ها و قطع نمودن زنجیره تکثیر آن ها صورت بخشید.
 
هزارپا

4- عنکبوت

عنکبوت ها نیز از دیگر حشرات خانگی به شمار می آیند که معمولا در خلوت و به دور از چشم افراد در مکان هایی زندگی می کنند که رفت و آمد افراد در آنجا کمتر است. رنگ قهوه ای آن ها خطرناک است و هر رنگ دیگری غیر از قهوه ای آن ها چندان خطرآفرین به شمار نمی آیند.
 
عنکبوت

5- زنبور

زنبورها از جمله حشرات خانگی به شمار می آیند که به صورت گروهی و دسته جمعی می توانند بسیار خطرآفرین باشند و می بایست حتما نسبت به از بین بردن آن ها اقدامات لازم را صورت بخشید.
 
زنبور

6- جیرجیرک

جیرجیرک ها به خصوص برای چمن می توانند منجر به آفات بسیار زیادی شوند و لطمه های بسیار زیادی را وارد سازند. آن ها نیز جزء حشرات خانگی به شمار می آیند.
جیرجیرک

7- ساس

ساس ها نیز حشرات خانگی و موذی و بسیار ریزی هستند که تکثیر و تولید مثل آن ها بسیار زیاد می باشد و می توانند ترس و دلهره را در وجود بسیاری از افراد ایجاد کنند به گونه ای که تا خیلی سریع مراتب را به جهت از بین بردن آن ها صورت نبخشند، آرامش به جان افراد باز نخواهد گشت.
ساس

راه های مبارزه با هر یک از حشرات خانگی و موذی

اینک به ارائه راه های مبارزه با هر یک از حشرات خانگی می پردازیم تا پس از بازشناسی آن ها بتوانیم راه های مبارزه با هر یک از آن ها را نیز بدانیم و فورا آن ها را از سر راه خویش برداریم.

1- مورچه ها

برای از بین بردن مورچه ها می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. روغن دارچین یکی از گزینه های پیش روی شماست که عصاره آن سبب اختلال در سیستم عصبی مورچه ها می شود و باعث می شود تا آن ها محل را ترک کرده و به جایی دیگر نقل مکان کنند. سرکه سفید نیز از دیگر راه های پیش رو برای مبارزه با مورچه هاست که معمولا مورچه ها بوی آن را دوست ندارند و مکان مورد نظر را سریع ترک می کنند.

2- سوسک

استفاده از سوسک کش یکی از راه های متداول برای از بین بردن این حشرات خانگی به شمار می آید. از دیگر راه ها ترکیب کردن پیاز و جوش شیرین است که باید پیاز را خرد کرده و جوش شیرین را روی آن بریزید تا با مخلوط کردن آن و گذاشتن آن در گوشه ای از مکان مورد نظر سبب کشتن و از بین رفتن سوسک ها شد.

3- هزارپا

برای از بین بردن این حشرات خانگی می توان از امواج فراصوتی استفاده کرد که هزارپا ها به آن ها حساس هستند.

4- عنکبوت

شما می توانید از سقف یک جوراب را به سر یک چوب قرار دهید و با نوار چسب آن را محکم کنید و سقف را تمیز کنید تا به این منظور بتوانید تار عنکبوت را از بین ببرید. سرکه سفید نیز می تواند راه خوبی برای از بین بردن خود عنکبوت ها باشد. چرا که عنکبوت کلا نسبت به این بو حساس است.

5- زنبور

ترکیب اسانس های روغنی میخک شمعدانی و نیز علف لیمو می تواند از جمله بهترین راه های مبارزه با زنبورها تلقی گردد و آن ها را به دور راند.

6- جیرجیرک

بهترین راه کشتن جیرجیرک استفاده از حشره کش است. در غیر این صورت می توانید از فلفل قرمز، سس قرمز یا هر اسپری تند دیگری استفاده کنید تا با اسپری کردن آن ها بتوانید از شر جیرجیرک ها نیز نجات پیدا کنید.

7- ساس

برای از بین بردن این حشرات خانگی موذی نیز می توانید از انواع الکل استفاده کنید که یکی از موثرترین آن ها الکل ایزوپروپیل 99 درصد می باشد که علاوه بر راندن ساس ها سبب کشتن و از بین بردن آن ها می باشد تا از شر ساس ها نیز خلاص شوید.
 
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید